En god gärning

Ikväll när jag skulle åka hem från mamma å pappa så hörde jag ett riktigt högt jam.. å börjar kolla omkring mej. Då ser jag hur det sitter en katt jättehögt uppe i grannens (mammas å pappas grannes) björk å jamar!

Å jag då som är världens djurvän springer in till mamma å pappa å säger att dom måste komma ut å hjälpa till med katten.. Men direkt efter jag gjort det så sprang jag till grannen å knackade på å berättade. Så han som bodde där kom ut å kollade, gick in å hämtade en stol å fick tag i den ena katten som satt längst ner som förmodligen jagat upp den andra i trädet å tog ner den.

Sen hämtade han stegen å hans pojk klättrade upp .. under tiden innan dom fick ner katten så satt den å jama å jama hela tiden.. å de gjorde så ont i mitt djurvänshjärta!! Men sen så fick dom äntligen ner den.

Dom tackade så mycket för hjälpen å jag kände mej så glad över att ha kunnat hjälpt kissen =)


Kommentarer
Postat av: Strump

Vardagshjältar får vi aldrig för många av:P

2008-11-25 @ 23:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0