Happy day

Idag fick jag ett sms om att soffan hade kommit till Mio. Äntligen tänkte jag, men jag kunde inte hämta den eftersom både mamma å pappa som kan köra med släpvagn ligger sjuk. Men en stund efteråt så tog jag å Elin det i egna händer.. Jag hyrde en släpvagn på ok med tak eller vad de heter, åkte hem till mej å hämtade ut lånesoffan, in med den i släpvagnen, å iväg till birsta! Kan ju säga att det var ett jävla slit innan vi fick ut den ur lägenheten, höll på skratta ihjäl oss hela tiden .. å soffan var så förbannat tung så ni kan ju tänka er vilken tid de tog.. fick ju ställa ner den hela tiden pga skratt å allt.. Jaja, vi kom till birsta. Å fick soffan buren in från en som jobbar där och Mille.. Mille å Majkel var där så då var Mille snäll å hjälpte till så jag slapp skämma ut mej :)

Sen när vi fått in sofforna i släpvagnen så åkte vi vidare mot rusta, å där skulle jag parkera.. Jorrå.. Tog upp 4 parkeringsplatser tro ja.. !
Efter det åkte vi hem å började packa ur, å det gick mycket lättare än vad jag hade förväntat mej! Å Elins ex kom förbi å hjälpte oss med att bära också. Sen började vi packa upp dom ur plasten och skulle skruva fast benen.. Vilket jävla göra.. Så efter mkt handskruvande så kom han tillbaka igen med en skruvdragare.. Gick bra efter en stund. Sen när vi skulle tillbaka med släpvagnen så tänkte jag att ja skulle vara lite smart.. Så jag åkte bakom huset jag bor i å tänkte att jag kör runt på den parkeringen, men fan. Där tog det stopp. Gick inte att ta sej igenom. Katastrof. Jag som aldrig i hela mitt lliv hade kört med en vanlig, liten släpvagn.. Å allt som hade gått så bra till dess. Så jag försökte på alla sätt å vis å vända på den förbannade släpvagnen, men gick bara inte. Då kom han igen å hjälpte oss. Vilken räddning säger jag bara..

Så efter det åkte vi på Kebaben å köpte oss lite mat. Var helt slut efter allt ikväll.

Men äntligen så är soffan hemma. Äntligen!

Oj vad mycket jag skrev!! :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Strålande tösen :)

Men nu har du väl äntligen fått in soffan din ?!

Hoppas det blev bra iaf..

Du är duktig du! Jag skulle aldrig få för mig att köra med släpvagn ens ;) Fy!



Kram!

2009-01-12 @ 21:53:13
URL: http://tessesessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0