Kladdkakemuffins bild recept

Då var dom klara :) Ska vi se vad brorsan tycker om dom.. å resten av familyn som ska få med sej resten hem :)

Så, dethär är för er, som är lika odugliga som mej på att baka utan ett recept där man gärna får se precis hur man ska göra.. :P

Så se och njut :)

Ingredienser;
2 ägg
2 1/2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
1/2 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin

Och såklart bull/muffinsformar
Jag fick ihop 12 stycken. Men receptet är för ca 16 st, så ni ser.. jag klarade det inte ens med ett BILDRECEPT!! Jag är helt otrolig. haha


Lägg upp så många formar som behövs, så det är klart när smeten är färdig, och slå på ugnen på 200 grader.


Sen tar ni fram det äldsta ni kan hitta i skåpen. Hittade en elvisp som jag fick av min moster för länge sen, så den vart ju perfekt!


Vispa sedan ihop ägg och socker



 
Tillsätt vaniljsocker, salt, kakao och bakpulver.


Smält margarinet!


Tillsätt mjölet och margarinet 


När smeten är färdig, fyll upp formarna till hälften. Annars blir det jättemuffins, om ni inte ha det såklart, men då blir det också ett mindre antal :) Valfritt såklart!

In med plåten i ugnen i ca 10 minuter


Ni får ursäkta äckelplåten.. Men, såhär vart iaf resultatet! Kladdiga kan jag lova :)
På med en handduk snabbt efter att ni tagit ut dom så dom inte blir hårda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0