Snickerskakor recept

Samma visa här.. inga konstigheter helt enkelt :)

Se och njut :P

Vi kör receptet en gång till..

1 l Rice crispies
1 dl Kokos
1 Tsk Vaniljsocker
1 Burk jordnötssmör
1 dl strösocker
2 dl ljus sirap
200 g ljus/mörk blockchoklad



Börja med att lägga upp bakplåtspapper på en plåt. (Extra bra med bakplåtspapper från Ullared;) )


 Blanda ihop rice crispies, kokos och vaniljsocker.


Häll sedan i burken med jordnötssmör, strösocker och sirap i en kastrull och värm ihop det. Det får INTE koka!


Häll sedan i "rice crispiesblandningen" i kastrullen och blanda ihop allt


Bred sedan ut allt på bakplåtspapperet å smält chokladen.
Glömde ta en bild där ...


Antingen kan man smälta chokladen såhär.. för den som har ett jäkla tålamod. Märkte jag efter en liten stund att jag INTE hade.
 

Dethär sättet gillade jag, men då är risken större att man bränner fast chokladen om man inte är snabb!

Det var den mörka chokladen. Å eftersom jag aldrig kan bestämma mej när det finns 2 val.. så fick det bli både ljus och mörk cohklad :)


Den ljusa är på g å smältas..

 
Å på med den. Klart!


Sen ska ju snickerskakan in i kylen å stelna, men eftersom jag aldrig har plats i min kyl.. alltid proppat med saker där av nån konstig anledning, så fick den stelna ute på balkongen :)


Stelnad å klar. Då är det bara att börja skära och göra vilken form man känner för.. fyrkanter, längder.. osv..


Gjorde lite olika ja, eftersom jag aldrig kan bestämma mej riktigt :P






Denhär påsen ska Ante få ta med sej hem, bland annat.


Nu ska jag invänta min kära lillebror..
Nu när jag är klar med allt så fick jag helt plötsligt jättetråkigt, igen.


Kommentarer
Postat av: Therese

Spar till mig å ;)

2010-11-11 @ 18:11:41
URL: http://terraskrypin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ist för att värma chokladen i kastrullen kan du ha vatten i kastrullen å lägga en tallrik med chokladen över, Då bränner du den inte,sen smälter de direkt =)

2010-11-11 @ 18:42:49
URL: http://emlix.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hahahaha, Vicky, som Emelie ovan skriver så är ett vattenbad inte att man ställer chokladen i en skål i varmt vatten, utan just det som står i hennes kommentar :D Du är så jädra rolig, tok! :D

2010-11-11 @ 20:28:38
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ps. Dom ser förbannat smarriga ut dom där ;P

2010-11-11 @ 20:29:18
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0