En fundering.

Som många vet så är jag en person som; Har jag bestämt mej för en sak, då är det verkligen så. Finns lixom ingen som kan ändra på det.
Ett exempel är pakten. Jag å Mikka har en pakt som innebär godisförbud och alla andra onyttigheter fram till 1 December. 2 månader alltså. 
Det är inga problem alls. Just för att det känns så bra för träningens skull. Jag känner mej "ren" i kroppen, å att just suget för allt detdär försvinner ganska snabbt. 
 
Å i samma veva med den så kändes det som en självklarhet att hoppa alkoholen helt också.
Eftersom jag mår piss efter varje utekväll. Ligger å sover bort hela dagen efter å bara vill dö.. Är det värt det? NEJ. 
Alla är vi olika såklart, å många tycker med all sannolikhet att jag är skittråkig som tänker och gör som jag gör. 
Men jag är en person som kan ha väldigt roligt, om inte roligare utan alkohol. Vissa brukar även kunna tro att jag är fullast av alla i gänget, när jag i själva verket är nykter å är chaffis :)
 
Och nu när träningen går så jäkla bra, å ett skitroligt pass är på söndagar, så finner jag ännu större anledning till att inte ligga bakis en hel dag när jag vet vad som finns att göra. 
 
Tror jag inte har fått så mkt gjort på helgerna sen jag la drickandet på hyllan. 
 
1. Vakna pigg och utvilad
2. Inte vara bakis
3. Åka iväg å hälsa på folk, bara umgås :)
4. Bara åka å strosa på affärer med mamsen ellervänner
5. Laga mat 
6. Äta frukost å bara mysa runt på morgonen 
7. Kunna ta bilen tidigt på morgonen till föräldrarna å äta frukost med dom å mysa med djuren där. 
8. Sist men INTE minst. TRÄNA!!! Orka och vara tokladdad!!
.... Skulle kunna fortsätta i en hel evighet med alla fördelar! 
 
 
Allt detdär har jag kunnat göra bara dom senaste helgerna pga att jag har hoppat alkoholen :) Underbart!
 
Å det bästa av allt är ju, jag har en bild på min drömkropp som bakgrundsbild på datorn. Känns som att jag kommer närmare den för varje gång jag ser den å fortsätter som jag gjort senaste tiden. 
Jag mår skitbra, så finner ingen anledning till att gå tillbaka till mitt "tidigare beteende"
 
På nyårsafton ska jag dricka nått gott är iaf tanken. Om jag är ledig från jobb dvs :) 
 
29:e sept va alltså sista gången jag drack alkohol. Blir bra precis 3 månader till det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0