Magmigrän

Nån som hört talas om det förut? Inte? Men det fick jag höra av läkarn jag var till för ca 1½ år sedan. (Det var dock "som" magmigrän, jag får ju inte alla de symptom som många andra får, utan jag får bara så jävla ont i magen och blir typ likblek i ansiktet å får nå jävulska svettningar. Kan heller inte stå upprätt).. . Det är minsann vad jag har. Å idag fick jag smaka på en riktig dos av det.
Skulle vara duktig å kliva upp runt halv 8 i morse, ut på en långprommis var det tänkt. Klädde på mej å skulle gå å göra havregrynsgröt. Hann bara stoppa in tallriken i micron. Sen vart ja tvungen att springa in i sovrummet å lägga mej i sängen.
Fick sånna jävla kramper.. så palla inte att stå upprätt. Gjorde ett nytt försök med att kliva upp, tog ur gröten ur micron. Å stoppade in en fullkorns macka i micron på tining.
Hann ta några tuggor av gröten. Sen var det bara att gå tillbaka in i sovrummet. Så där låg jag med världens svettningar å kramper. Tills NU!! Förstå vad besviken jag är!!!
Men nu mår jag iaf lite bättre. Har fått i mej mackan med lite keso och tomat på. Så det borde gå bra att gå iväg en stund nu. Tror jag ska ja med mej smoothien ut på prommisen..Eller?

Hatar att ha denna oro i kroppen hela tiden om att man ska få magmigränen på morgonen när man ska göra något. Är GLAD att jag inte jobbar idag, så skulle jag fått en fin fin sjukdag!

Nä, nu äre jag som ska ut å gå. Med eller utan smärta i magen!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hittade din blogg när jag googlade på magmigrän. Är ganska övertygad om att det är det jag lider av med. Men mina anfall kommer mest på natten. Hur ofta får du? Och finns det nån fakta om det eller är det bara nåt läkarna diagnostiserar en med när de inte hittar nåt annat?

2008-10-30 @ 14:14:28
URL: http://mariia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0