En bra morgon =)

Jag vaknade i morse UTAN världens smärta i min kropp. Trodde aldrig jag skulle få uppleva den dagen igen, men jorrå. Så det går framåt, av VILA :)

Jag är på världens bästa humör nu, å det måste ju vara för att jag inte har sådär lika superont som jag haft dom andra dagarna, plus att jag har min rosa telefon hemma igen :)

Nu när jag vaknade hade jag en riktig mysmorgon! Tog på mej myssockar när ja la mej igår, höll på fryyysa ihjäl inatt om fötterna. Så i morse va de mysigt att vakna med dom på, på med tvn å bara ta de lugnt :)


 

Upptäckte att jag har skaffat mej en "frukthörna" tydligen :)


Är det bara jag som blir glad när jag ser dethär?? Gratistidning till frullen!


Å så var det dehär med äggkokning. Håller ni på å ställer klockan å allt sånt när ni kokar äggen?? Gör ni det, har jag ett litet tips till er! 

Steg 1; Slå på plattan på högsta värmen


Steg 2; När vattnet kokar "häftigt" slå av plattan och på med locket
 

Steg 3; När vattnet är stilla, är äggen klar! Skölj dom med kallvatten en liten stund.


Mkt enklare än att hålla tid, ändra tempratur osv, tycker JAG :)

Tadaa! Ett skivat och ett "drunknat" ägg i äggkoppen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0