Lurad jag är..

Nu sen en lång period tillbaka, så har jag dragit ner på allt som har med godis, pasta, potatis, vitt bröd.. ja allt ni kan tänka er.
Godissuget är försvunnet. Tack och lov.
Men jag är så sugen på nått hela tiden, typ fika... Vet inte vad som händer! Så jag äter frukt som en galning.. hela tiden.
Dessa vindruvor har jag ätit sjuuukt mkt av senaste tiden.. Men det är ju inte ALLS så speciellt bra. Rena jävla boven!!!!
 Hmm.. Så nu ska fröken Carlson tänka om. 

Dom svartmarkerade ska ätas myycket av :)

De nyttigaste frukterna och grönsakerna:
1 Broccoli
2 Brysselkål
3 Grönkål
4 Böngroddar
5 Sparris
6 Blomkål
7 Morot
8 Kronärtskocka
9 Kål
10 Tomat
11 Lök
12 Apelsin
13 Majs
14 Banan
15 Gurka

 

Och detta köper vi mest:
1 Tomat
2 Apelsin
3 Sallad
4 Gurka
5 Morot
6 Majs
7 Banan
8 Kål
9 Lök
10 Spenat
11 Broccoli
12 Blomkål
13 Sparris
14 Böngroddar
15 Brysselkål


Nämen då äre väll bara å sätta igång då? TÄNKA OM!!!
Men jag ser fram emot resultatet :)



Kommentarer
Postat av: Lundan

Å vart har du hittat den listan....kan ju tom jag tala om att den stämmer INTE.

2010-10-05 @ 22:33:01
Postat av: Jenny

Tänk på att bananer är rena sockerbomber! De innehåller jättemycket kolhydrater!

Ett glas coca-cola innehåller 10,6 gr kolhydrater / 100 gram. En banan innehåller dubbelt så mycket!

Bananen innehåller ca. 21.8 gr kolhydrater/ 100 gr.

Ett litet tips bara! :)



Att du är så fikasugen kan bero på att kroppen vill ha mer fett (nyttigt fett). Prova lägga till lite mer fett i kosten och se om det hjälper :)



Kram!

2010-10-05 @ 23:04:42
URL: http://minkostochtraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0